teisipäev, 17. august 2021

Beebiga Poola shoppama

Sel korral siis saime paljude arvates hakkama suure hullusega ehk siis läksin sõbranna ja oma 2 kuuse beebiga Poola ostureisile. Autoga.

Esiteks, momendil Eestis koroonaga palju hullem olukord kui Poolas ehk ei taha väga poodi minna.

Teiseks, Poolas on hinnad lihtsalt palju paremad kui Eestis ning meil on vaja sõbannaga kahepeale riietada veel ka 4 koolipoissi.

Noh ja eks vaheldust ning väikest puhkust on alati vaja. Ja kuna ammu pole kuhugi reisida saanud ning pikemat aega juba ka 4-seina vahel istutud, siis oli viimane aeg ennast tuulutama minna. Olgu mainitud, et selle koroona jamaga on saanud vahepeal 3 erinevat puhkusereisi tühistatud.

Kuna meil pisike beebi seltskonnas, siis ei julgend planeerida Tallinn-Varssav autosõitu ühele päevale. Seega meie esimene peatus sai olema Panevezyses - Romantic Boutique Hotel & Spa

Meie tuba Panevezyses - Romantic Boutique Hotel & Spa
Panevezys - Romantic Boutique Hotel & Spa

Hind: 65 euri koos hommikusöögi, parkimise ja beebi voodiga.

Hotelli ja hommikusöögiga jäime väga rahule. SPAsse me kahjuks aga ei jõudnud.

Järgmised 4 ööd aga veetsime juba Varrsavis ning seda kesklinnas Radisson Blu Sobieski hotellis

Hind kokku: 227 euri koos hommikusöögi, parkimise ja beebi voodiga.

Radisson Blu Sobieski hotellis
Hommikusöögil said endale lasta omletti teha vabalt valitud täidisega

Poolakad on ausad ja toredad...algne broneering oli meil tibake kallima hinnaga...kokku vist mingi 265 euri kuid kuna nad olid vahepeal hindu korrigeerinud, siis ka meie saime toa soodsamalt. Lihtsalt väga äge!

Seega reisi kogukulu koos kütusega tuli 500 euri ehk 250 euri inimene. Võrdluseks võib juurde tuua, et 2 ööd Pärnus koos hommikusöögiga oleks läinud nii umbes 450 eurot maksma. ÄRA PUHKA EESTIS.

Kuna meil ikkagi beebi pardal, siis päevakava sai tema järgi tehtud. Meie beebi oli üle ootuste tubli ja vastupidav. Ma tõesõna ootasin palju hullemat aga kõik läks ilusti. Kuid siiski väikelapsega koos ei jõua nii palju ja ega teisel päeval oli endalgi juba selline tükitöö tegija tunne. Aeg oli meil suht hästi valitud - kooli asjad olid juba müügil ning suve soodustust oli viimast nädalat ning enamuses -70%. Miinusena võib öelda et iga päevaga oli valik aina väiksem. Beebide riideid (kuni 86-92 suurus) oli siiski päris ohtralt aga suuremate laste riiete ja garderoobi kokku saamisega tuli natuke rohkem tegeleda. Näiteks Herlitza pinal koos asjadega maksis umbes 4 eurot - sain kül viimase poisteka aga ikkagi.

Poolas on beebiga veel see hea asi, et paljude kaupluste ja keskuste juures on nn.väikelastega peredele eri parkimiskohad. Nii nagu meil Prismas. Ainult vahe on selles, et meil pargitakse suvalt need kohad täis, seal ikkagi jäetakse beebiga peredele.

Nii mitmeski järjekorras lasti meid ette. Toidupoes isegi korjati omad asjad lindilt kokku et meid ette lasta. Sel hetkel kül mõtlesin et minestan ära. Eestis üldiselt üritatakse sust üle sõita või saad kurjustada, et vankriga poodi oled tulnud.

Etteruttavalt olgu öeldud, et Tipsu sai omale kogu garderoobi suuruseni 86 kaasa arvatud ehk siis Eestis poodi väga asja ei olegi. Ning hinnad olid sellised, et Eestis taaskasutuses maksad sama palju.

Väike osa sõjasaagist suuruste ja komplektide järgi kokku pandud.

Õppetund/tunnid järgmiseks aastaks: 1-2 nädalt varem tuleb see reis ette võtta.

Kindlasti tuleks kodus teha nimekiri, et mida ja mis suuruses asju vaja. Sest silme eest läheb ikka korralikult kirjuks ning muidu võid midagi unustada või ebavajalikke (topelt) asju ostma hakata.

Tutvu zlotti kursiga. Meil oli mõistlik kõik kaardimaksed teha zlottides mitte eurodes. Sellega sai päris mitmeid eurosid kokku hoitud.

Nüüd aga kauplustest:

Ümber Varssavi on päris mitu Factory Outletti (Selle firma Outlette on Poolas 4s erinevas linnas), meie külastasime neist kahte. Poed neis kül kordusid aga kaubavalik ning kaupluste suurused varieerusid.

Tip: Avatakse kell 10 ja selleks ajaks on hea kui kohal oled. Saad mõnusasti parkida. Minule oli ootamatu, et parkla avatakse ka paar minutit enne poe avamist ning et hetkega läheb kõik täis. Fotol näha inimesed kes ootavad poe avamist. Natuke naljakas ja uskumatu aga nii on.

Factory Outlet

Igaks juhuks olgu mainitud, et mõnes üksikus poes sai ainult sularahas maksta. Uskumatu aga tõsi.

Kesklinnas käisime Zlote Tarasy´i nimelises keskuses - selles keskuses on väga palju pesupoode. Meie jalutasime nii sama ringi ning käisime seal kahel õhtul ka söömas kuna oli meie hotellile väga lähedal.

Vaade Zlote Tarasy´st
Varssav - Warsaw

E67 / S8 kiirtee äärde jääb suur ostlemise ala M1 - seal on IKEAgi kahes majas. Erinevate majade/kaupluste juurde tasub lausa autoga sõita. Ja ka üks Factory Outlette on selle M1 lähedal.

Üks toredaid lasteriiete poode on 5.10.15, kahjuks koroonaga lõpetasid nad online kaupluses Eestisse tarned.

Kuna kodus koristades sattus 5.10.15 kaupluse tsekk kätte, siis arvutasin mõned hinnad ka siia eurodeks ümber. Kõik riided jäävad suurustesse 74-86 ja on sooduka stangedelt, mille hinnad siin välja toon.

Komplekt tuunika + retuusid = 6,66 eur

Bodykleidid 3-4,44 eur/tk

Dressipüksid 2,66 eur/tk

Lukuga dressipluus 5,33 eur/tk

Õhuke müts paeltega 2 euri.

Minu suur kotitäis riideid maksis kõik kokku 41,42 euri.

Kõige rohkem aga jätsin mina raha Smyk nimelisse laste poodi. Kokku u. 1530 zl. Siin kohal peab ära tooma, et ostsin oma pisikesele järgmise astme turvatooli juba ette ära ehk 1000 zl kulus juba sellele. https://www.beebipood.ee/concord-balance-i-size-360-turvatool-cloud-gray.html Hind Poolas 220 eurot ning täpselt sama tool Eestis maksis sel hetkel 479 eurot...isegi värvid on samad. Et väga täpne olla, siis see 220 eurone hind oli soodukaga. Poola täishind oli kusagil 100 eurot kallim ehk siis 320 euri, mis ikkagi teeb väga suured käärid meie hindadega.

C&A´l on väga häid lasteriiete pakkumisi.

Avastasime ka meie jaoks ühe uue lasteriiete poe TAO. Selle näol on tegu Prantsuse brändiga ehk siis selles poes pead kindlasti jälgima cm suuruseid ja mitte vanuse järgi olevaid suuruseid, sest Prantsuse lapsed on väiksemad 🙈.

Minu jaoks suurim üllataja oli nn. toidupood Auchan (ala Prisma) - sealt ostsin ma tudukombesid hinnaga 2,5-4,5 eur/tk. Ka hõlmikbodyd olid olematu hinnaga Eestiga võrreldes aga neid meil enam vaja ei lähe seega täpsed hinnad mulle meelde ei jäänud. Korraks sai pilk peale visatud ka HIPP püreede hindadele mis meie rahas algavad u. 50 senti purgi kohta. Koolikott (korraliku selja toestusega) maksis 14 eurot.

Täna olen arvamusel, et järgmisel aastal lähen jälle Poola shoppama ning vahepeal istun kodus. Sest paljud hinnad Poolas on sellised mis Eestil on järelturu või taaskasutus poodide hinnad.

Ning siinkohal olgu mainitud et Poola keskmine palk on umbes 1100 EURi ja meil 1400 EURi ehk siis palkade vahe ei ole meil nii suur kui hindade vahe mis paljudel juhtudel on 50%.