reede, 12. juuli 2024

6x Horvaatiasse ja 4x Brodaricasse

Aastaid tagasi olid minu nn Reisimise bucket listi jäänud: bussireis; rongireis ja autoreis.

Bussiga sai sõidetud Tallinnast Itaaliasse - VALUS kogemus. Not my cup of tea!

Rongiga sai ette võetud 2 erinevat reisi: 1 Moskvasse, siis kui veel see oli OK. Ja teine - Lux reis Hispaanias Camino radadel. See oli super äge!

Esimest korda läksime autoreisile 2010 ja me avastasime Ungarit. Hommikune start muutus tol korral lõunaseks stardiks, sest viimasel minutil tuli hirm nahavahele ja läks aega enne kui autosse sai istutud.

Horvaatiasse tulime 1. korda kui poiss oli 1-aastane ehk aasta oli siis 2015.

2015 - Istria poolsaar

2016 - Dubrovnik

2020 - Covidi aasta. Alustasime sõitu lootusega jõuda Horvaatiasse. Tol korral sai asukoht valitud Covidi kaardi järgi. Šibenik ja see maakond oli ainus valge laik ehk siis madala Covidi tasemega ja sellise suuna me võtsime ning nii ka omale koduküla leidsime. Ning nüüd me oleme kuidagi hooked.

Sellest Covidi reisist alates on meie lemmik koduküla Brodarica ning siint teeme Day-trippe teistesse kohtadesse, kuid oma koduküla ja oma koduküla rand on ikkagi PARIM meie jaoks.

Aastaid juba võrdlen teisi linnu ja randu kus vahel käime nn oma koduküla rannaga ja keegi pole vastu saanud veel. Ja me oleme omajagu siin rannikul ringi seigelnud.

Kui võrdluste juurde tulla, siis meie noormees eelistabki kividega randa. Kodu-Eesti randades muutkui meenutab meile, et liivast jalgu puhastada on palju hullem kui kivikestest.

Brodarica on väike küla kohe Šibeniku külje all. Eesti mõistes üks väga igav külake aga nende mõne aastaga on siin kõvasti ehitatud ja arendatud. Meie ranna nimi on ajas muutuv aga muidu teatakse seda Rezalište nime all. Siin on olemas kõik mida ühest rannast soovida oskan: WC; duššid; söögikohad; erinevad ranna lõbustused ja siis see kõige olulisem - SUUR varikatus mille all laste mänguplats. Miks mulle meeldib meie rand ja küla: siiani ta pole selline suur hull turismikas, nagu näiteks Pula või Split, sest meie külas pole midagi vaadata. Aga noh siin rannikuääres on neid turiste igal pool. Kuid siiski mõnusalt rahulik kulgemine lastega. No, ja see suur imeline varikatus on koht mille varjust meid leida saab. Meie oleme siin ikkagi veemõnusid nautimas, mitte oma valget nahka grillimas. Seni oleme ka alati sinna katuse varju endale koha leidnu. Ja kui vinguda tahta, siis ainus asi on see, et kohalikud suitsetavad palju ja seda ka rannas ning neid ei huvita kas läheduses on lapsi või mitte.

Ah jaa, meie randa saab jälgida ka live webcamist.

Finatsiline pool ka...ma armastan muidu Itaaliat ja see pole saladus vist kellegile aga kahjuks mu rahakott ei kannata suvel-perega ja pikalt seal riigis puhata.

So, the next best thing - Horvaatia

Või nagu ma vahest kipun ütlema "Horvaatia on vaese inimese Itaalia". Kuid aastatega on see muutunud. Eelmisel aastal tuli Horvaatias käibele Euro ning kohe oli ka hinnatõus näha kuid sel aastal on siin veel hullem. Toidupoes on osad hinnad juba hullemad kui Eestis.

Õnneks on meil nn. oma majutus, kus perenaine kirjutab enne hooaja graafiku avamist meile ja küsib et millal ja kui kauaks me sel aastal tuleme. Nii armas lihtsalt.

Meie koduks on Apartmani Olivette - siin on 2 korterit turistidele: 1-magamistoaga ja 2-magamistoaga. Seni oleme peatunud 1 magamistoaga korteris kuid sel aastal siis 1. korda 2-magamistoaga korteris. Super korterid koos kõige vajalikuga sealhulgas ka pesumasinad, mida neil fotodel ei ole. Randa on meil natuke üle 1 kilomeetri jalutada, aga meile see sobib, sest egas rannas peesitades neid samme muidu ju ei tuleks. Ainus miinus meie majutusel ongi vast see, et see sobib autoga reisijatele, sest suurde toidupoodi on päris mitu kilomeetrit ja meie koduküla on mõnusalt aeglane, seega vaatamisväärsuste ja muude elevust pakkuvateks tegevusteks tuleb ikkagi ringi sõita. Aga nii see meile kõige paremini sobibki. Saame rahus chillida oma kodukülarannas ja kui juba piisavalt chillitud, siis sõidame jälle kuhugi mujale linna jalutama ja sealsetesse randadesse ujuma.

Peale selle, et kohalikust keelest me mitte mõhkugi aru ei saa, tunneme me ennast siin kui kodus ja super hästi!

Ah jaa, meil on momendil siin kuumalaine, kus õue temperatuur on päeval kusagil 38 kraadi ning vee temperatuur on 25-30 kraadi vahele, olenevalt kus kohas siin rannikul see mõõdetud on. Ehk siis elu on ilus puhkajale!