teisipäev, 21. juuni 2022

Laste trip Saksamaale 1 osa - München

Järjekordne laste trip...seltskonnaks 2 ema ja 3 poissi vanuses 8-12 aastat.

Meil olid paar aastat tagasi juba piletid ostetud ning plaan oli külastada Taanis Legolandi aga siis tuli Covid pandeemia ning kõik jäi soiku. Nüüd otsustasime oma lubadused ellu viia. Plaanisime ja arvutasime kuid kõige soodsam tuli sõita oma autoga Saksamaale Legolandi. Pikem reis, rohkem näha ja kogeda sama raha eest ning kui hästi läheb siis saab ka natuke outlettides ehk uueks sügiseks lastele ka riideid ja jalatseid vaadatud.

Mõeldud tehtud ning laupäeval 18 juunil kell 07:10 hommikul me kõik alustasimegi oma teekonda Saksamaa poole.

Kogu reisi  pikkus 9 päeva ja 4875 km. Diisli keskmine kulu oli 6,2-6,4 l/100´le.

Keskmine öö hind 65 eurot.

1. päev sõitu läks väga kenasti. Sõitsime umbes taktis 200km ja siis paus. 12 tunnine sõit koos pausidega kokku 14 tundi.

Esimene öö Varssavis mõnusas Hampton by Hiltonis koos parkimise ja hommikusöökidega. Kahene tuba umbes 64 euri.

Leedu-Poola piiril on ikka veel ehitus ja seda vähemalt juba viimased 3 aastat.

2. päev

Sõita umbes 1100 km ja ajaks näitab GPS 9h. Eeldatav saabumine pidi olema 19:30 aga meie jõudsime hotelli alles 23:00ks. Dresdeni ümber oli väga palju ummikuid ning ka pühapäeva õhtul oli Münchenisse sissesõit väga tiheda liiklusega. Meie tänane öö saab veedetud Münchenis ibis budget Muenchen City Olympiapark hotellis. 64,50 kahene tuba koos hommikusöögiga. Parkimine 9 eurot päev ja meil lubati autot ka peale check-outi seal paar tundi hoida, et saaks kesklinna vaadatud. See oli küll väga meeldiv nendest! Kes pole varem selles hotellis peatunud, siis kindlasti veenduge ja vaadake eelnevalt fotosid. Sest see on väga Basic hotell ja mitte tavapärase lahendusega. Nt. kraanikauss asub toas ja tegelikult võib öelda et ka duššinurk asub toas. Puhas, hea asukoht, maaalune parkla ning norm hommikusöök teevad sellest jummala OK koht paariks ööks. Meie puhul siis ainult üheks ööks. Ja mulle isiklikult meeldis siinne voodi oma tugeva madratsiga rohkem kui eelmise öö voodi.

Ja nüüd väga tähtis info kõigile autoga Saksamaale sõitjatele - alates 2021 aastast on kõik Saksamaa suurlinnad liitunud UMWELT ZONE´iga ehk siis Green emission zone´i liikumisega. Selleks on vaja aknale rohelist kleebist et sõita linna sisse. Meie avastasime selle nõude alles teel olles kui googeldasime teemaksu infot. Üldiselt on seda kerge saada, tellid onlinist ja saadavad sulle 7 päevaga ning maksab umbes 15 eurot. Meie jaoks oli see nüüd küll ilmselgelt liiga hilja. Uurisime netist ja meile tundus, et hotell asub täpselt teiselpool teed sellest tsooni algusest...helistasime ka hotelli. Nemad sellest väga midagi ei teadnud ja arvasid et nemad ei kuulu kuhugi tsooni ja et tulgu me kohale nad peidavad meie auto maaalla parklasse ja kül meil siis järgmisel päeval aega tegeleda sellega. Mõeldud tehtud ja hoidsime pöidlaid pihus, et ehk kaameraid selliseid ei ole mis meid kleepsu puudumise tõttu kohe trahvima hakkab. Üllatus nr 2 - sõitsime politseile ise sülle. Kohe hotelli pööramise tänaval oli üle 10 politseiauto ja tekkis tunne, et me kohe politseijaoskonna ees. Meie õnneks meid rajalt maha ei võetud. Uhhh....

3. päev ehk Esmaspäev 20. juuni 2022

Peale hommikusööki hakkasime oma Green Emission kleebisega tegelema. Hotelli üldine vastus oli, et turistid peavadki linna ühistranspordiga sõitma. Järgmisena proovisime politseid. Nemad arutlesid pikalt omavahel tegid väikse kõne ja andsid numbri kuhu helistada. Meid suunati TÜV Süd´i. Kõnele vastaja oli loomulikult ainult saksa keelt kõnelev isik. Peale ümbersuunamisi saime teada, et koos autodokumentidega vaja meil TÜVi kohapeale jalutada.

Teepeal jäi meile ette kontorihoone kus TÜV peale kirjutatud...noh ega meie arutlenud kas see Süd ikka on seal lõpus või mitte...astusime aga sisse. Lasime kella ja suutsime ukse avanud meesterahva korralikult segadusse viia. Lõpuks kui ta aru sai mida me soovime siis selgitas, et neid TÜV´e on neil palju ja tema näiteks tegeleb ainult liftidega ja meil kindlasti seda Süd laiendit vaja.

Puust ja punaseks siis see TÜV Süd sildike

Õnneks kõik kohad olid hotellist jalutuskäigu kaugusel.

TÜV Süd on meie mõistes autode ülevaatuspunkt. Selgitasime teenindajale mida vaja, tema vaatas meie auto dokumendid, küsis 6 eurot ning võttis lauasahtlist kleebise ning kirjutas käsitsi meie auto numbri sellele.

TEHTUD!!!!

Nüüd on VABADUS liikuda nii nagu soovime. Juhuuuu

Selline pisike sildike annab Saksamaal vabaduse autoga sõita

Linnavahele turistitama...ning nali naljaks aga linna sõitsime ikkagi metrooga.🙈

Vaatamisväärsused olid meil kenasti ühte Müncheni linnaäppi ära märgitud mida vaadata ja lastele näidata soovisime. Siin meie vanalinna/kesklinna nimekiri:

Marienplatz ja Old Town Hall

Glockkenspiel (siin peab väga jälgima kellaaegasid, meie jäime tänu oma rohelise kleepsu jamale hommikusest mängust ilma)

St. Peter`s Church

Viktualienmarkt - toiduturg

Hofbräuhaus am Platzl (selle lähedal on ka kauplus kus müüakse kohalike rahvariideid, meie vaatasime ka selle ära)

Ja siis väsisid lapsed ära...Nimekirja kuulusid veel ka:

Bavarian State Opera

National Theatre Munich

Hofgarten

Englischer Garten koos Chinesischer Turm´iga

Viktualienmarkt - toiduturg

Huvitav suveniir Viktualienmarkt´il ehk proovin kodus ise midagi sarnast teha aga ikka omas võtmes ehk siis võimalikult väikese jalajäljega

Hofbräuhaus

Enne veel kui saime metroosse minna jäi meile silma üks pesupood - Hunkemöller. Viimasel ajal on nad mulle kuidagi aina rohkem ja rohkem silma hakanud. Ning otse loomulikult oli mul vaja kiirelt korraks sisse piiluda. Lapsed jätsime poe ukse juurde...ja mis te arvate millega need oma aega sisustasid...läksid kaklema nagu viimased tänava kaagid. Oh jah...too veel lapsed reisile. Olgu etteruttavalt öeldud, et peale pikkkkka vestlust me siiski jätkasime reisi ja kõik lubasid viisakalt käituda ja õnneks rohkem nendega selliseid probleeme ei olnud.

Sõitsime metrooga tagasi hotelli juurde ning võtsime oma auto ning suundusime BMW Welti. Kahjuks oli muuseum kinni ning sinna me ei saanud. Aga poisid nautisid täiega autosid ja mootorrattaid. Tõeline poiste paradiis, sest paljudesse autodesse sai sisse istuda ning nende kompuutreid ja nuppe näppida ning sama ka mootorratastega...nad vist proovisid kõik motikad läbi mida sai.

BMW Welt

BMW Weltil on väga hea ja avar maaalune parkla...10 või 15 euri päev. BMW Welt ise on tasuta aga muuseumil on eraldi pilet. Viimase avamisaegu tuleks kindlasti eelnevalt uurida, sest mingi aja suvest on nad sel aastal puhta kinni.

Metroosõidust ja kohapealsest kuumalainest nii palju, et meie silme all kaotas metroovagunis üks BMW töötaja teadvuse. Õnneks kolleegid teadsid täpselt mida teha ja inimene sai kiirelt abi. Aga poistele mõjus see kogemus väga hästi. Sest me olime päev otsa selgitanud /meelde tuletanud veejoomise ja mütsikandmise olulisust. Peale seda vahejuhtumit kõik poisid küsisid korraga veepudeleid ja hakkasid vett alla kallama.

Meie nimekirjas oli ka Nymphenburg Palace ja Park. Plaan oli vaadata lossi väljast ning parki jalutama minna aga kohapeale jõudes tõusis tuul ja väääga tumedad äikse pilved ilmusid kiirelt ei kusagilt. Hetkega oli tee täis väiksemaid puuoksi ja lehti ning juba lendasid kaunistused ja lauad ümber. Tegime autoga väikse auringi ja kiire peatuse, et lossi ees paar pilti klõpsata ning otsustasime sõita edasi toidupoodi, sest järgmised 5 ööd veedame korterites.

Jääb siis see loss meil järgmiseks korraks.

Sellised pilved saabusid väga ootamatult

Esialgu oli meil plaanis ka Neuscgwanstein Lossi kaugustest imetleda aga tänu piirkonnas levivatele äiksetormidele otsustasime ka sellest loobuda ning võtsime suuna korterisse, mis asus linnast u.65km kaugusel.

Väidetavad fotopunktid Neuscgwanstein Lossile: Marienbrücke, Tegelberg, Tegelberg ski slope. Ehk siis kodune uurimustöö oli tehtud aga vaja ei läinudki.

Meie kodu järgnevaks kaheks ööks on Ferienwohnung Am Verlorenen Bach  ning asub külas nimega Untermühlhausen. See korter on imeline! Kahe käega julgen kõigile soovitada ning väljas on ka mänguplats lastele. Ning nagu mu sõbranna ütles, sellises korteris võikski elada, kahju et seda kaasa pakkida ei saa. Baierimaa on imeline! Kõik need külad siin on nagu Saksa muinasjuttudes.
Paari päevaga oli meil selge kus talu juures on muna kast ja kus kohas on piima külmik, et saada tarbida kohalikku kraami. Saabumise juures oli veel eriti äge see, et toas perehärra mängis akordionil kohalikke rahvalugusid, mis avatud akende tõttu mõnusalt hoovi oli kosta. Või siis ma kujutasin seda ette ja tegu oli raadioga...valin vist siiski esimese variandi.
Juhul kui ülemine Bookingu link ei peaks töötama, siis siin on veel üks:

Siin kandis on ka üks tore traditsioon, kui perre sünnib laps siis aeda püstitatakse suur kurg kuhu peale kirjutatud sünnikuupäev ja lapse nimi ning väike beebiriideid täis nöörike veetakse maja külge. Väga armas! Kahjuks pilti ei märganud teha enne kui hilja.