reede, 11. märts 2022

Napoli reis - 3. osa

10.03.2022 Neljapäev - Sorrento ja Positano

Ka täna hommikul seadsime oma sammud Circumvesuviana rongile, et sõita Sorrentosse.
Algne plaan oli auto rentida, seetõttu sai ka turvahäll kaasa taritud. Rendi hinnad olid suht kõrged ning kohapealne liikluskultuur pani kukalt kratsima. Samuti hirmutas natuke ka see keele oskamatus, et kus tohib sõita, parkida ning mis on linna sissesõidutasud jne jne jne.
Hinnapakkumine autole koos juhiga tuli 240 eurot, et külastada Amalfi, Positanot ja Sorrentot.
Otsustasime minna ainult Sorrentosse ja rongiga. 3,90 euri pilet ning 1h10min loksumist ning olimegi Sorrentos.
Natuke veel infot logistika kohta.
Kohe Sorrento raudteejaamas selgus, et on olemas Hop-on-Hop-off buss marsruutil Positano-Amalfi-Ravello ja seda 10 euro eest.
Ning Positanosse sõidab ka liinibuss 2 eurot pilet ning sõit kestab 35 minutit.
Meie jalutasime mõnusas rahulikus ja puhtas linnakeses. Vaatasime kuidas lapsed koolist vabanevad ning lihtsalt kulgesime. Momendil on turiste väga vähe ning mõnus ja rahulik oli.
Sorrento peamised müügiartiklid - nahast tooted, keraamika ja sidrun.
Ning see on juba tüüpilisem Itaalia...läksime lõunale ning peale 15-20 minutit ootamist polnud meilt isegi veel tellimust võetud...me ei hakanud katsetama kui kaua see lõuna kõik kokku võib kesta vaid liikusime edasi ning haarasime teepealt paninid kaasa ning suundusime tagasi raudteejaama.

Sorrento - kui kuhugi sisse piilud, siis tasub alati silmad ka lae poole keerata, kunagi ei tea mis kunstiteos sind sealt vastu vaatab.

Sorrento
Sorrento - sellest poest ostsin kaasa kohaliku populaarse tomati sordi seemned. Eks näis kas meil ka kasvavad.

Hop-on-Hop-off bussi jaoks olime ilmselgelt hiljaks jäänud aga otsustasime siiski liinibussiga Positanosse sõita. Bussiaknast avanevad imelised vaated aga selle sõiduga sai selgeks ka see, et kumbki meist neil teedel roolis ei sooviks olla. Kitsaste teede (tee laius paras vaid bussile ning vastu tulev auto vaadaku ise kuhu hüppab versioon) pimekurvides kuristikuäärel buss lihtsalt lasi signaali, et teavitada vastutulevaid sõidukeid, et ta nüüd tuleb ja teie hoidke alt. Kuna sellise loksumisega pole harjunud siis meil viskas natuke ka südamed pahaks. Aga kohale me jõudsime...peaaegu. Bussipeatus on nn. üleval linnas aga linn ise on all. Kaljulinnade eripära. Kuna meil on käru, siis otseteid ehk treppe me kasutada ei saanud vaid läksime mööda sõiduteed. Nautisime imelisi vaateid aga linn ise võib öelda et oli väljasurnud. Kõik poekesed ja söögikohad olid kinni; siin-seal tehti remonti; hotell pesi aknaid; välikohvik otsis toole välja jne jne. Kõik toimetasid ja valmistusid alles hooajaks.
Ning siis turgatas meil äkki, et selle käru koos seal viibiva kodanikuga peab ju mäkke üles tagasi ka lükkama kui tahame tagasi Sorrentosse ja Napolisse.
Uh...vat see oli SPORT...rohkem ei taha. Hea et meid 2 (lükkajat) oli...muidu vist olekski sinna jäänud.
Takkajärgi tarkust ikka kaa...hiljem tuli välja, et ülemise bussipeatuse juurest tuleb nn. linnaliinibuss selline pisike ja nunnu mis ühelt poolt linnast sõidab alla ning teiselt poolt ülesse ehk teeb linnale terve tiiru peale. Natuke sajatamist aga mis tehtud see tehtud.
Amalfi jääb siis järgmiseks korraks.

Positano - see on minu postkaart Amalfi rannikult

11.03.2022 Reede ja katakombid (Catacombe di San Gennaro)

Kuna meil on selline sportlik reisike, siis otsustasime San Gennaro katakombidesse jalutada. Peale eilset võiks arvata et oleme hullud aga noh.
Hommik algas ilusti. Toomkiriku (Duomo di Napoli, kel õnnestub tasub ka sisse piiluda. Seal peaks olema päris palju aardeid ning San Gennaro verega mingi ime värk kaa) juures oli pikett, sai ka selle ära näha. Uurisin ühelt paljudest politseinikest, et mis toimub ja vastuseks oli "Lavoro" ehk siis mingi tööga seotud streik. Mis reis see oleks kui Itaalias puuduksid streigid ja piketid...nad ju ikka keevaverelised mitte mingid rahulikud põhjamaalased.
Hommikukohvi jõime teepeale jäävas kohvikus...2 eurot cappucino ja saiake!!! Siin ikka leidub neid usukmatuid hindu.
Kirikuid on siin palju ja vahest ka ootamatutes kohtades. Näiteks jalutad vanalinnas kus majad on reas üksteises kinni ning äkki on vahel kirik.
On ka palju romantilisi sisehoove ning alati kui sisse piilud, siis tasub pilk pöörata ka lakke, sest seal võib olla tõelisi kunstiteoseid. Eestis vist oleks ammu muuseum sinna välja kuulutatud ja klaas peale pandud aga seal elab see oma igapäevast elu edasi koos rahvaga. Sellised ootamatud pärlid mulle meeldivad.
Jalutuskäik oli tore, sest olimegi sattunud täitsa tavainimeste keskele ning aegajalt tekkis selline 10-15 aasta taguse Balti Jaama ümbruse tunne.

Piilumas Napoli sisehoovi

Naples
See linn kohe on sellise mõnusa auraga

Loomulikult vankriga manööverdamist erinevat liiki hunnikute ja liikluse vahel oli natuke väsitav ning mis jalutuskäik see oleks kui me mäkke ei kulgeks. Kaardi järgi leidsime ennast ka korraks tupikust aga see teelõik oli jällegi väga meeldejäv oma aplesini ja mandariini aia poolest. Tegelikkuses oleks sealt saanud küll...aga no need trepid.

Naples - me maast korjasime paar tükki kaasa ka...need olid vääääga mahlased ja maitsvad

Naples

Katakombid asuvad Basilica dell`Incoronata Madre del Buon Consiglio juures ning sinna sisse saab ainult ekskursioonidega. Ostsime oma piletid ja ootasime vast 15 minutit. Sissepääsuni oli vaja vankrit treppidest tassida aga see oli tehtav. Katakombides endas olid lausa vaibad maas ning käruga kõik väga mugav. Igaks juhuks mainin, et neid maaaluseid tunneleid on Napolis veel ning kõik ei ole just beebidega tehtavad.

Basilica dell`Incoronata Madre del Buon Consiglio

Ekskursiooni lõpus giid kiitis EUd, et kui palju projekte on kirik ja see kogukond teinud. Sealhulgas ka katakombide avamine turistidele jne. Et see kant linnast oli väga halvas seisus ja ohtik varem aga nüüd läheb järjest paremaks. Ja ka Ukraina põgenike vastuvõtt mainiti ära. Meie jäime väga rahule!

Kuna olime kodust suht kaugele tulnud ning ainult natuke ronimist veel ning siis saime suurde ja ilusasse parki - Capodimonte. Ja loomulikult asus pargis ka kaunis palee, mis nüüd peidab endas muuseumi - sisse me ei läinud vaid jalutasime pargis ning siis suundusime kodupoole.

Capodimonte

Kui info õige, siis sama piletiga peaks vist saama ka lähedalasuvasse järgmisesse katakombi - Catacombe di San Gennaro. Meie seda järgi ei katsetanud.

Kel usu asjade vastu suurem huvi, siis saavad teha järgmise jalutuskäigu:

Muud kohad

Spaccanapoli street / tänav mis otseses tõlkes tähendab inglise keeles "Naples splitter" ehk siis äkki Napoli poolitaja või midagi sellist. See tänav on 2 km pikk ning tema ametlikuks nimeks on hoopis via Benedetto Croce. Meil oli see nn. kodutänavaks mida mööda oli mõnus linnas jalutada. Aga üldiselt on see tänav ka selline põhi promenaad ja turistidele oluline, sest selle tänava äärde jäävad vägad paljud vaatamisväärsused.

Vihmasteks päevadeks oli meild tagavaraks nimekirjas The Archeological Museum. Vihma ei sadanud, seega ei käinud.

Mercato della Pignasecca - sai külastatud aga minu arvates kogu Napoli on üks suur turg. Seega ei midagi erilist.
Mercato di Antignano on Vomero hill
Medium-sized and easy-to-reach market on the Vomero (district of Naples) which offers textiles, shoes, handbags, fish, household articles, second-hand clothes, and a roofed-over food market.
Opening hours: ca. 9:00 – ca. 14:00 daily, except monday
Address: Close to the Piazza degli Artisti
Approach: Take the Metro line 1 to Piazza Medaglie d’Oro and continue on foot (2 min.)
Täpselt selliselt see meie nimekirjas oli ja sel päeval kui meie Vomero mäkke ronisime me loomulikult unustasime selle ära. Aga ega me ka suurt puudust tundnud, sest nagu kord juba sai mainitud...Napoli ongi üks suur turg...ja ega meil tegelikult midagi vaja ka polnud.

Koju lendasime üle Horvaatia...seal all paistab meie suvepuhkuse plaan ja koht