teisipäev, 19. märts 2024

1 päev Firenzes

Alustuseks minu kõige lemmikum majutus selle reisi jooksul oli/on Hotel Villa Liana. Lihtsalt imeline!!! Eelnevalt lingilt saab näha väikest slaidishowd minu IG kontolt.

Firenze
Imeline aiake Hotel Villa Liana. Firenze.

Firenze Italy
Sisehoovi autoparkla Hotel Villa Liana. Firenze.

Hotel Villa Liana Firenze
Imeline koridor ja puhkenurgake Hotel Villa Liana Firenze

Hommikusöök laemaalide all Hotel Villa Liana Firenze

No ma ei saa küllalt neist laemaalides. Hotel Villa Liana Firenze

Hotel Villa Liana Firenze
Meil oli ka eraldi nn. elutuba (ühiskasutatav) Hotel Villa Liana Firenze

Meie tuba Hotel Villa Liana Firenze

Hommikune üllatus Hotel Villa Liana Firenze

Parkimine autole oli hoovis ning peale lisatasu kaasnes ka lisa tingimus, et autovõtmed peavad jääma vastuvõttu, et nad saaksid vajadusel autot liigutada selles pisikeses sisehoovis. Meie W Taigo oli ka suht maksimum mõõtudes auto mis sellesse hoovi sisse mahtus sõitma nendest väravatest. Autopeeglite ja seinte vahele sai panna paberilehe...okei-okei...paksema piibli.

Sellel hotellil oli ka kõige parem eelnev suhtlus meiega, sest olime autoga tulemas, aga hotelli peauks (aadress) asub ZTL tsoonis kuhu autoga sisenemisel kaasneb kindel trahv. Seega nad korduvalt tuletasid seda meile meelde. Hiljem avastasin, et vastuvõtus oli olemas ka teenus trahvi tühistamiseks. Loomulikult väikse tasu eest aga ikkagi oli leitud võimalus rumalatele turistidele vastu tulemiseks.

Hoone oli ehitatud 1869 ning esialgu oli see Inglise saatkond. Seega luksuslike laemaale oli piisavalt. Aga samas ka seda väikest Itaalia boheemlust oli sisse segatud. Viimast oli ka varase kevade tõttu tunda hoovist, mis pani mind nentima, et see hotell vajaks natuke hoolt ja armastust. Hommikul sööma minnes sõbranna nentis, et hool ja armastus on kohale jõudnud, meie lihtsas koridoris toimus pahteldamine ja värvimine. Mulle see päris elu ikka meeldib! Hommikul korjab remondimees oma redeli ja pahtlipange kokku, et külaline sööma saaks minna. Meie kõrvaline koridor oli suhteliselt kitsuke.

Aga nüüd Firenzet avastama ja seda kõike loomulikult jalgsi, sest nii näeb ju kõige rohkem ja saad ahmida iga tänava, maja ning detaili juures, et kui ILUS kõik on.

Rohelised aknaluugid. Firenze.

Esimene suurem peatus oli meie hotelli lähedal Mercato delle Pulci ehk siis vanakraamiturg. Seda vanakraami oli suhteliselt vähe kuid seal kõrval oli ka tavaline turg, ning seda oli tore läbi jalutada ning hindu vaadata.

Mercato delle Pulci
Mercato delle Pulci Florenc

Mercato delle Pulci Firenze

Mercato delle Pulci juures oli ka tavaturg. Siin väike näide laudlinade hindadest. Lihtsalt uskumatu.

Mercato delle Pulci

Järgmine peatus Piazza di Santa Croce, no seal on palju erinevaid vaatamisväärsuseid üle vaadata. Peale basiilika on seal ka Dante Alighieri kuju näituseks. Kui meie seal olime, siis kogu piazza ise oli kaetud suveniirimüüjatega. Kuid meil oli oma salajane plaan. Basiilika di Santa Croce taga või õigemini selle sisehoovis asub Scuola del Cuoio nn näitus-müük. Sarnane meie Katariina käigule, et saad seal erinevaid meistreid tööd tegemas näha ning saad kaeda sisse erinevatesse tubadesse. Päris kool ise enam seal ei asu aga nn. show-müügiruum on olemas. Erinevatele toodetele saad lasta sisse panna ka initsiaalid. Näiteks nahkvöö siseküjele lased oma nimetähed pressid ja see on juba toote hinna sees või siis nii öelda tasuta kingitus. Oma tooted nad pakivad imeliselt, seega kui sul vaja mõnele lähedasele ilusat kingitust teha, siis siin on see võimalus.

Piazza di Santa Croce

Scuola del Cuoio

Piazza di Santa Croce juures külastasime ka ühte suveniirikauplust, et imetleda neid puidust kandikuid. Need on ka ühed väga populaarsed suveniirid mida Firenzest kaasa ostetakse.

Järgmine peatus Piazza della Signoria, see Piazza on üks olulisemaid siin asub vana palee, Lanzide lodza ja Michelangelo Taaveti kuju koopiaga purskkaev. Originaal pole ka mitte väga kaugel, see asub Firenze Kaunite Kunstide Akadeemias. Kindlasti tasub vana palee uksevahelt sisse piiluda, veel imelisi lae-ja seinamaalinguid. Edasi suundusime Uffizi galerii poole, isegi kui sul pole piletit ja sa ei plaani sisse minna, siis tasub seda teha. Jõudsime Arno jõe äärde välja ning loomulikult meie edasine tee kulges juba Ponte Vecchio suunas. Palazzo Pitti ja Giardino di Boboli juurest keerasime tagasi ning suundusime jälle tagasi. Meie teele jäid imelised vintage poed või õigemini lausa butiigid, imelised ja luksuslikud. Rahakott oleks mõistlik poodi sisenemisel kül sõbra kätte usaldada või siis kotipõhja ära peita. Sel korral ületasime jõe Ponte Santa Trinita´t pidi. Ka see sild on väga ilus kuid sealt avanevad ilusad vaated ka Ponte Vecchiole.

Piazza della Signoria
Piazza della Signoria ja Taaveti koopia

Firenze
Veel ilusaid lae- ja seinamaale. Vana palee.

Firenze Italy

Kui sa juba lähed üle jõe kondama ning sul peaks ajaliselt vedama, siis soovitan külastada Wildbunsbakery´t , see on ühe Eesti noormehe pagariäri selles imelises linnas. Meil oli see loomulikult nimekirjas kuid kuna me olime linnas ainult ühe päeva, siis saatusetahtel oli see pagariäri auletud sel päeval. NUUUUUUKS

Me oleme hullult ringi trampinud ja imetlenud kõike ning puhtalt ära unustanud, et ka sööma peaks. Sel korral tegime erandi ning sõime lõunat hoopiski Hard Rock Cafees. Ning hiljem sai nende nännipoest üks äge set medikaid soetatud. Kingitus minu kitarri õppivale pojale, sest poisslastele on suht võimatu reisilt mingit normaalset kingitust kaasa tuua. Need medikad osutusid hiljem kodus ikka tõeliseks hitiks.

Pole aega istuda vaid tuleb hakata astuma ja seda ikka järgmise Piazza suunas. Meie next stop oli

Piazza di Santa Maria Novella

Florenc Italy
Väga hästi öeldud 💓

Piazza di Santa Maria Novella. Ka siin asub imeline basiilika kuhu kindlasti tahaks kunagi ka siise vaadata ning ka siin asub muuseum. Terve see linn on üks suur muuseum ja neid on siin palju. Seega tugevat närvi, et mitte soovida kõigisse sisse kaeda. Meie aga suundusime ühte imelisse kauplus muuseumi Officina Profumo-Farmaceutica di Sanata Maria Novella aastast 1221. Alguse on see saanud ei kusagilt mujalt kui kloostrist. Mõned tooted on ka tänasel päeval veel vanade retseptide järgi valmistatud. Ja loomulikult saaks igalt poolt ju ka midagi kaasa osta aga õnneks polnud meil millestki puudus vaid käisime seda niisama kaemas. Sissepääs oli tasuta. Neil on mitmeid kaupluseid üle Firenze ja nad kõik on väga toredad ja ilusad aga just see 1 on selline ajalooline kauplus-muuseum. NB! Kes aga Kaubamaja lõhnaosakonnas juba pilti taskusse paneb, siis neil tasuks sellest poest heaga eemale hoida.

Lõuna söödud, lõhnad nuusutatud - aeg on küps üheks AFFOGATO´ks. Tegu siis espresso ja jäätise joogiga. Ja see maitses nagu...kohv jäätisega, seega kahjuks ei midagi erilist.

Affogato

Nüüd veel viimased suuremad ponnistused: Piazza del Duomo ja Amorino Gelato. Viimaseid on väga kerge ühedada, sest üks Amorino Gealteriadest asub kohe Piazza del Duomo nurgal.

Amorino Gelato

Piazza del Duomo

Uskumatu kiirusega on päev õhtusse veerenud ning viimane aeg on hakata veiniaknaid otsima. Okej-okej, no tegelikult sai neid nagu terve päev proovitud otsida aga kuidagi ei hakanud ühtegi silma. Kuigi neid peaks olema suhteliselt palju siin linnas. Enamuses on kül kinni ja osad lausa kinni müüritud kuid siiski maja fassaadidel kenasti märgatavad. Mul oli kaasa võetud ka väike nimekiri koos kaardiga, kus kohast võiks leida mõned töötavad veiniaknad. Jalad olid juba ümmarguseks kõnnitud aga ühte töötavat veiniakent soovisime siiski leida. Abi ei paistnud isegi sellest nimekirjast, esimesed 2 aadressi kuhu suundusime, siis mõlemad veiniaknad olid kinni. Suure tõenäosusega oli asi selles, et tegu pole veel turismihooajaga ning meie olime linnas teisipäeval ehk siis ka kohalikud ei liigu nii palju ringi. Kes otsib see leiab või kolm on kohtu seadus aga lõpuks see 3. aadress osutus õnnelikuks ning ma leidsin töötava veiniakna. Juhuuuu. Nüüd võin edasi elada! 😂

veiniaken

Veiniaknast saab ka muud kui ainult veini 😜

Ja enne veel kui meie uhkesse villasse puhkama saab tuleb läbina nahkkottide allee ja keskturg. Keskturu 2. korrusel on mõnus suur valik erinevaid sööke ja jooke. Ja minu suureks rõõmuks sain ka degusteerida tükikest Bistecca alla fiorentina´t. Ise pole me seda tellinud ainult seetõttu, et 1 lõik kaalub keskmiselt 1,2-1,3 kg aga võib ka rohkem. Ja isegi jagades ühte rooga kahepeale tundub see liiga kohutav suurus liha ära süüa. Ja eks järgmisteks kordadeks peab ka midagi jääma.

Nahkkottide allee Firenzes

Ilmselgelt on see linn ühepäevasek külastuseks liiga suur ja liiga palju pakkuv!

Aga alati saab ju siia tagasi tulla 😜

Riputasime jalad seinale
Päeva lõpuks riputasime jalad seinale.