laupäev, 8. august 2015

Tagasitee

Tagasiteel peatusime 2 ööd Brnos. Saime sõpradega kokku ja jalutasime linnas.
Ööbisime stuudiokorteris, mis asub umbes 10 minutilise jalutuskäigu kaugusel kesklinnast. Kuna ilmad ei olnud enam ülikuumad, siis meil oli konditsioneerita tuba ja saime kenasti hakkama. Selles hotellis on ka konditsioneeriga tube/kortereid.
Auto sai 4 EURi eest ööpäev parkida sisehoovi. Seda soovitame kindlasti kuna tänav kus hotell asub on natukene kõhedust tekitav.
Hommikusöök on suurepärane, meie reisi parim.
Ainuke huvitav asi oli, et kui toas olevat pliiti tahad kasutada, siis pott ja pann peavad sul endal kaasas olema.

Meie tuba Efi hotellis

Efihotelli vannituba meeldis meile kohe väga

Sel päeval sai ikka nalja kaa. Tahtsime minna Brno linna lossi vaatama. Naised lastega ees. Ajasime juttu ja kaarti ei vaadanud ning jõudsimegi väga kiiresti kohale. Osa seltskonda oli meist maha jäänud aga kuna sihtkoht teada ja kokkulepe et lossi juures kohtume.
Meie jalutame ümber lossi, pildistame, ajame juttu, istume - arutleme teemal et polegi nagu väga loss jne.
Sõbranna veel kinnitab, et on ikka loss...Prahas on ka lossi sisehoovil kirik nagu siin et see ikka loss. Noh, mina jään seletusega rahule ja eks neid ilmetuid losse peab ka olema.
Siis saame aga kõne meie kadunud reisikaaslaselt, et kus te siin lossi juures olete, et tema meid ei leia. Samal ajal aga keerame meie vankritega nurgatagant välja ja mida me näeme...loss on meie ees mäeotsas ja suht kaugel. Vat sel hetkel pidin ma küll ennast ribadeks naerma.
Sinna lossi minek on üks paras trenn. Algul lükkad vankrit lihtsalt mäest üles aga pärast saad veel mööda treppe ka tassida. Kohale jõudes teatasin et mina ei liigu sammugi enne kui ma 3 lonksu õlut ei saa ja saabus päeva teine tore üllatus. Õlu maksab alla 1 euro sellises suures vaatamisväärsuses.

Meil on ka järgmiseks korraks Brno peatumise plaan olemas. Brnost saab väga ägeda Daytripi teha Mikulovi piirkonda Tšehhis ja ka Austria poolel asuvasse linna nimega Poysdorf ning selle ümbrusesse. Viimane on veinipiirkond millega peab ometigi tutvuma.

Brnos ja Varssavis tegime ka shopping-keskustes peatused, et osta üht-teist vajaminevat koju kaasa. Hinnad on ju paremad. Enamus asju meie nimekirjast sai ka ostetud.
Suurtele shoppajatele soovitan Galeria Mokotow´i aadressiga Woloska 12. Tohutult suur keskus ning igaüks leiab sealt midagi.

Varssavis peatusime sel korral hotellis Aramis.
Tegelikult asub 3 suurt hotelli kõrvuti - Atos, Portos ja Aramis. Aramis on 1 tärni hotell, Atos on 2 tärni hotell ja Portos on 3 tärni hotell (loodetavasti mäletasin õigesti).
Tavaliselt me oleme peatunud Atoses. See asub suure tee ääres, siis ei tahtnud riskida et aknad jäävad tee poole ning ponksikut hakkab liikluslärm segama. Ning bookingus oli hea pakkumine Aramisse.
Meile meeldivad need hotellid kuna kuhugi neist kolmest ikka toa saad ja hommikusöök on hea. Aga kõige tähtsam on, et neil on valvega parkla ning ei pea päris kesklinna minema, sest meie oleme alati olnud läbisõidul.

Viimane öö oli plaanis veeta samas Kaunase hotellis kus minnesgi. Ning nüüd oleks see veel ka õigel pool teed. Ainuke kurb asi selle juures oli, et WIFI oli vahepeal tasuliseks tehtud. Kui õigesti mäletan, siis 2 euri tunnis oli hinnkas krutitud. Mina oleks vast selle isegi üle elanud aga minu mehel kuulub internet tema põhiõiguste hulka - seega tuli uus hotell leida.
Otsustasime teha pikema päeva ning sõita Panevezysesse välja.
Selles hotellis oli meil korter läbi kahe korruse või tegelikult oli meil lihtsalt 2 tuba, sest kööginurk puudus. Konditsioneer, külmkapp ja lastevoodi olid olemas ning hommikusööki serveeriti kõrvalolevas kohvikus ning see kuulus toa hinna sisse. Hommikusöögi sai õhtul endale sobivaks kellaajaks tellida ning nimekirja alusel said igast kategooriast ühe asja endale valida.
Öömaja oli igati tore ja nende sisehoovi sai auto parkida - turvakaamerate vaatevälja.
Hommikusöök oli keskmine, kõht sai täis - kohv oli hea ning sellega sai kõik alla loputatud. Teenindaja kahjuks ei osanud ei inglise ega ka vene keelt ning üldse tundus et ta parema meelega oleks kusagil mujal aga ta oli selline noor ja kenake. Köögist kutsus tõlgiks appi proua kes oskas kõiki keeli oli üli tore ja sõbralik.
Kogu selle lõbu eest tuli meil maksta 43 eurot.

Lahkusime hotellist ning meie järgmine peatus oli Leedu 19. Pole seal paar aastat käinud ning meie jaoks uuendusena oli neil loomaaja külastusele pilet tekkinud. Hinnaks 2,50 euri ning kaasa said osta ka 0,5 eurise loomade toidupaki. Esialgu ma kahtlesin, et kas tasub minna kuid olen väga rahul et siiski läksime. Nad on palju suuremaks seda loomade osa ehitanud ning lasteloomaaed on veel kõige ägedam. Seal saad loomi sööta ja paitada ning loomulikult meeletus koguses fotosid klõpsida.
Soovitame soojalt kõigile kel väikesed kodanikud kaasas on!

Meie reisi kogupikkuseks kujunes 5917 kilomeetrit!