kolmapäev, 23. mai 2018

Mägede päev! Picos de Europa!

Picos de Europa

Oli see vast päev!

Sõitsime suure bussiga ülesse mägedesse Picos de Europa. Seda SUURE bussiga sõitu ma väga ei nautinud kui nii võib öelda. Üldiselt olid grupid mägedes väikebussidega, sest üherajalist teed tuleb jagada nii vastutulevate sõidukite kui ka lehmadega.

Lühidalt: Sõit oli KOHUTAV!!!

Eelistaksin jalgsimatka sinna mäkke

Ettevaatust - lehmad teel

2 toredat reisilist

Tegime peatuse Lake Enol´i juures – väga kaunis. Külastasime kohalikku siidribaari – kus tutvustati naturaalse siidri valmistamise, valamise ja joomise kunsti.
Kõiki naturaalseid siidreid kallatakse kõrgelt, et saada joogile sisse mullid. Klaasist täidetakse ainult umbes 1/5 ning see tuleb korraga ära juua.

Lake Enol
Sinna ülesse hütti tuleb nüüd jalutada
Siidri kõrvale pakuti 3 sorti juustu (nimesid ei mäleta) ja choritcho vorsti. Kevadel tulevad lehmadega mäkke ülesse ja sügisel lähevad alla tagasi. Osad juustud valmistatakse kohalikes koobastes. Meile pakuti sinihallitusjuustu ning teised 2 juustu olid täpselt ühe nimega kuid üks valmistatud mägedes ja teine all – ning maitsevahe oli märgatav.

Väike amps
Tagasiteel tegime peatuse Santuario de Covadonga (The Shrine of the Virgin Mary Our Lady of Covadonga) juures.

Väga ilus peatus!

Santuario de Covadonga (The Shrine of the Virgin Mary Our Lady of Covadonga)

Edasi sõitsime rongiga Oviedo´sse.

Oviedos käisime grupiga San Julan de los Padros´e nimelises kirikus, kus olid 9 sajandi seinamaalingud väga ilusti näha.

San Julan de los Padros - väljast väga lihtne kuid sees kaunid 9 sajandist pärit seinamaalingud
Edasi jagati meid linnaekskursiooni gruppidesse. Meil vedas, olime meie sõbrannaga + 2 naist Brasiiliast ning giid. Ekskursioon algas loomulikult kirikutega kuid meie st. minu norm oli nüüdseks täis, seega tegime ise oma kava ringi ja giidil ei jäänud muud üle kui meiega kaasa tulla.
Üks Oviedo kirikutest - omal ajal varastati osa ehituse rahast ära ning kirik jäi ühe torniga
Üks huvitav fakt peale kirikute – kohe Calle de San Vicente tänava alguses kus kõik need kirikud on asub ka vaeste söögikoht. 5 euro eest saad ise seal lõunat süüa kui soovid, sest sellega toetad söögikoha tegutsemist.
Selline näeb see maja välja kus saad toetada kohalikku heategevuslikku üritust

Majanduslikult läheb Hispaanias siiski halvasti ning kui vanasti oli u.50 inimest kes sellist toidlustusabi vajasid siis nüüd juba küündib 500ni.
Kuna polnud varem Hispaania kohta midagi välja uurinud, siis järgmine info pärineb giidilt seega 100% uskuda ei tasu.
Töötus 20% - regiooniti erinev.
Keskmine palk u.1000 eurot ja miinimum 600.
Kusagil sai varem ka mainitud, et inimesed kes saavad riigitoetust (nt. puudega inimesed) on pandud loteriipileteid müüma. Seetõttu neid seisab igal tänavanurgal kas oma väikese lauakesega või siis on nn. ühe-mehe kioskid.
Minul õnnestus pilet osta ühe pimeda teenindaja käest - väga äge lugemispult oli millega ta kontrollis et annab ikka mulle õige asja.
Seega siin riigis tasub oma õnne proovida, sest isegi kui sa ei võida siis need inimesed pole asjata seisnud seal tänavanurgal.

Paljud muuseumid siin linnas on tasuta.

Linnas asub ka palju skulptuure – giidi järgi 125 tk. Nii mõnedki jäid meil ise silma ja olid väga ägedad.
Oviedo ja skulptuurid

Panime giidi tutvustama meile kohalikke toite toidupoes ja muid maiustusi. Jalutasime ka turuhoonest läbi ning lõpuks tutvustas ühte kauplust kus saad osta komplekti kuuluvad jope, vihmavarju ja kindad – kahjuks märkis ta selle asukoha mu kaardile valesti seega kes soovib peab foto järgi selle vanalinnast üles otsima.

Oviedo toidupood

Selliseid lehma suveniiri poode on siin kandis palju sest lehmapidamine on siinkandis väga populaarne

Sellest kauplusest saad joped, kindad, vihmavarjud jne kõik ühesugused soetada

Lõpetuseks läksime Calle Gascona´le ehk siidri tänavale – siidrit saab osta ainult pudeliga. 1 pudel maksis 3 eurot.
Calle Gascona tänaval siidrit mekkimas
Siidribaarides on saepuru maas kuna klaasi põhja ei jooda vaid visatakse maha.

Õhtul tuli klaverimängija rongi. Kahjuks ainult rahulikud lood, tantsida ei saanud väga. Mõne loo ikka leidsin ja nautisin elu üksinda tantsides. Privaatkontsert.