laupäev, 25. märts 2023

Emapuhkus...Roomas

Uh...peaaegu oleks juhtunud, et reis jääb ära, sest mul õnnestus mõned päevad enne lendu korralikku kõhuviirusesse jääda. Aga lennukile ma jõudsin.

Lend läks sujuvalt 3,5 h ja kohal ning siis veel 30 minutit autosõitu ja võisimegi oma puhkust nautima hakata. Meie hotelli broneerigu juurde käis ka tasuta lennujaama transfeer. Ootasin tavalist taksot aga sain mustas ülikonnas ja viksist läikivate mustade kingadega autojuhi veel ägedama musta merzuga. Tõeline VIPi tunne tuli peale. Õnneks kiirelt see VIPi tunne kadus, hotell oli meil lihtne aga väga puhas ja armas.

Autosõidust veel nii palju, et sattusime autoga kuhugi väga kitsale munakividega kaetud teele mis oli vahepeal mõlemalt poolt müüridega ääristatud ning otseloomulikult osutus see via Appian´iks. Seda soovitati paljudes kohtades kuid meie piiratud ajakavasse see originaalis ei mahtunud. Tänu taksosõidule võib vist linnukese kirja saada. 😆

Meie peatuspaigaks oli Soggiorno Downtown aadressiga Via Cavour 275. Supper asukoht...Colosseum oli nii umbes 5-10 minuti jalutuskäigu kaugusel. Enamus olulisemaid vaatamisväärsuseid olid jalutuskäigu kaugusel. Seega Monti piirkond on suurepärane. Meie nn hotell asus tavalises majas ning see konkreetne hotell või siis majutusasutus oli meie mõistes 2. korrusel ning hõlmas poolt korrust. Neil oligi u 6 tuba ja tundus nagu, et ka ainult 1 töötaja. Hommikusöögi kellaaeg sai kokku lepitud ning see toodi kenasti õigeks ajaks meile tuppa. Saabudes peale check-inni sain kiire linna tutvustus kaardil ning kõik olulisemad kohad märgiti meile ära ning anti soovitusi ka sinna jõudmiseks. No supper lux. Kohe näha, et mees on seda tööd juba pikalt teinud sest kõik tundus tal väga efektiivseks timmitud olema.

Meie hotelli standard hommikusöök

Peale pagasi tuppa jätmist oli meie esimene soov saada süüa. Küsisime soovitust et kuhu poole suunduda ja seda ka tegime aga kahjuks tegime esimese suure vea. Mei ei veendunud kas selles kohas on pizzaahi ehk il forno. Ja see pizza mis me saime oli niiii kohutav. Ausalt kodu ahjus soojendatud külmutatud pizza tundus selle kõrval juba tõeline gurmee. Vot selline ämber sai alustuseks tehtud. Me kül jälgisime koha valikul, et seal oleks inimesi ja et lauast kostuks itaalia keelt jne aga ikkagi pidime pettuma. Selle kohaga me tegime veel ühe turisti vea - me sõime väga valel ajal. Itaalias tuleb paljudes restoranides jälgida kella - õhtusöögiks avatakse 19-20 selles ajaaknas.

Oma suurt pettumust otsustasime leevendada kõrvalt kohvikust jäätise ostmisega. Mmmmmm. See oli imeline! Kindlasti tuleb jälgida, et silt ütleks Gelato Artigianale, kuigi ega see Artigianale ka alati päästa. Siis on veel mõistlik vaadata, et jäätis oleks metallist vaagnates/kaussides. Noh ja erilist käsitööd näitavad veel metallist kaane all olevad konteinerid aga seda siis juba väiksemates kohtades ja väiksema läbimüügiga asutustes.

Ja algaski turistide raske elu!

Esimese vaatamisväärsusena külastasime Basilica of San Pietro in Vincoli´t sest seal asus Michelangelo Moosese kuju. See vast ongi kõige kuulsam osa selle kiriku juures. Muus osas võiks öelda, et kirik ise oli mittemidagiütlev. Mulle meeldis jälgida ka kõrval ruumis toimuvat maali restaureerimistööd. Eks neid kirikuid ole siin Roomas omajagu...mingite andmete kohaselt lausa üle 900. See number võib paika pidada, sest kirikuid oli seal ikka igal sammul.

Basilica of San Pietro in Vincoli Michelangelo Moosese

Järgmisena koperdasime ühe mõnusa jalakäijate silla otsa kus kohast oli mõnus vaade Colosseumile edasi või õigemini tagasi jalutasime vaatama Basilica Papale di Santa Maria Maggiore´t - see oli imeline kirik. Aga see oli ka esimene kirik kuhu sisenemisel tuli läbida turvakontroll ja ka veepudelid korjati siin ära (etteruttavalt olgu öeldud, et rohkem veepudeleid meil kusagil ära ei korjatud).

Tagasiteel jalutasime mööda Monti kõrvaltänavaid ja astusime sisse ka mõnda Vintage poodi mida siin asus lademetes.

Ja nii jõudsime oma pea vaatamisväärsuste juurde - alustades Colosseumist ning kõik muud varemed ja kujud mis seal kõrval asusid. Ja seal juba jätkub vaatamist. Paljudesse kohtadesse saab ka sisse minna kuid mulle meeldis neid varemeid ülevalt ja kõrgemalt vaadata ning nautida. Kuidagi ei tundnud vajadust seal all varemete vahel mööda nööritatud teid jalutada. Colosseumis olin ma ka juba varasemalt käinud seega ka sinna ei olnud soovi tagasi minna. Külla aga edasi suundusime Michelangelo disainitud Piazza del Campidoglio´le (Capitoline Hill) ning sealt edasi juba vesperile Basilica di Santa Maria in Ara Coeli. Väljast on kirik mittemidagiütlev aga seest on väga uhke lagi ja kristalllühtreid on seal kohe küllaga.

Basilica of San Pietro in Vincoli

Lihtsalt üks väga äge puu

Colosseum

Roomas neid varemeid ikka jagub

joogivee kraane siin linnas jagub

Selfide tegemine oli juba Michelangolo poolt disainitud

Capitoline Hill

Basilica di Santa Maria in Ara Coeli

Ja olimegi omadega Piazza Veneziale ja Victor Emmanuel II Monumendini välja jõudnud. See ehitis/monument koosneb paljudest erinevatest ausammastest/kunstiteostest seega tasub natuke uurida ja süveneda kui huvi on.

Meie õhtune peamine jalutuskäik kujunes umbes selliseks.

Rome

Kes pole varem Roomas käinud siis peale sellise lihtsa jalutuskäigu soovitaksin kindlasti Colosseumi ja Palatine Hilli ka sisse minna jalutama. Neile kahele peaks isegi combo pileteid osta saama.

Kuna lõuna oli kehv, siis väsind jalgadega otsustasime via Cavour´il ühe turistika kohaga õnne proovida. Läks juba paremini aga no meie Napoli toidu elamustega ikkagi võrrelda ei anna.

Nüüd aga hotelli, pessu ja magama, sest homme on pühapäev ja meil on Vatikani plaanid.