teisipäev, 28. märts 2023

Itaalia lennuvägi 100

Tänane plaan oli jätkata sealt kus eile pooleli jäime.

Ainus vahe selles, et soovisime neid Hispaania treppe ka ilusa ilmaga kaeda. Sel korral aga olid Hispaania trepid lindiga kinni tõmmatud ning politsei valvas kõrval ning mingit tehnikat laeti autode pealt maha ning sätiti üles. Proovisime küsida, et mis toimub aga vastuseks saime ainult et siin hakatakse pilti tegema. Noh, eeldasime et kogu asi on lihtsalt tõlkes kaduma läinud ning proovisime teist teed leida ülesse Villa Medici juurde, et seal siis sinna suurde parki jalutama minna. Olid mul mõningad vaatamisväärsuste punktid sinna parki pandud, aga...

Politseid on omajagu...Mis toimub?

Ükshetk aga vaatame, et inimesi ja politseid läheb ikka kohe kuidagi väga paljuks ning kõik teed parki on suletud. Seisatasime korraks, et seedida antud olukorda kuid korraga muutusid kõik väga elavaks ning kukkusid pildistama, ühed itaallased said aru et me oleme ikka täiesti segaduses ning selgitasid et see kes meist autoga mööda sõitis oli Itaalia president. Proovisime siis neilt teada saada, et mis linnas toimub kuid kahjuks nad ei osanud üldse inglise keelt. Ainus mida me mõistsime, et mingi suur tähtis üritus ja kohe tuleb lennukitega "tri colori". Otsustasime siis peost osa saada ja neid lipuvärve ootama jääda. Kui korraga sadasid meile pommikoerad peale. Uh.

Pommikoerad

Õnneks see itaalia perekond nn. adopteeris meid kui lolle turiste ja kui nad minema hakkasid kutsusid meid kaasa, sest see koht kuhu nad lähevad on selle "tri colori" vaatamiseks parem. Meil jäi üle ainult neid uskuda. Uuest asukohast oli tõesti supper vaade Piazza del Poppolole ning kogu sellele rahvamassile kes seal all pidutsesid ning sõjalennukid mis sinna välja pandud oli. Meil tõesti polnud mingit aimu sellest varem ega ka hotellist ei teavitatud kuigi peremehel meeldis väga meiega rääkida ning kõike selgitada. Oodata saime me omajagu ning lõpuks hoopis suundusime Piazza del Popolole kus siis me seda lennushowd korralikult vaadata saime.

Piazza del Popolole

kaua oodatud "tri colori"
Kaua oodatud "tri colori"

Nüüd aga väike kõrvalepõige taskuvaraste teemale...minu sõbrannal õnnestus nende rõngasse sattuda sel suurel sõjaväepeol kus igal nurgal oli politsei väljas. Uskumat! Varaste seltskond oli väga hästi riides, vanemad inimesed, kes meie pilgule paistsid kohalikud itaallased välja. Ehk välimuse järgi neid küll sellises halvas teos kahtlustada ei oskaks. Ega ka karta.

Järgmine tore vahejuhtum...selle suursündmuse puhul oli Itaalia üllitanud 2 eurose juubelimündi ning meie loomulikult esimestelt piduvormis meestelt selle müügikohta ka aru pärima hakkasime. Selgitati et kuhu minna ja millises järjekorras seista, et üldse platsile pääseda ja kus siis seda endale osta saab. Siis aga nad seletasid sõbraga itaalia keeles midagi ning järgmisel hetkel tõsteti piirdeaeda selliselt et me vahelt sisse mahuks. Voilaa.

Italian air force 100
Itaalia õhuvägi 100 - ja olemegi keset pidu ja platsil

Saime oma mündid lunastatud, platsil ringi jalutatud ja lennukeid vaadatud ning siis jätkasime oma teed juba. Via Margutta oli kusagil blogis soovitatud tänav. Noh, oli täitsa tavaline tänav. Mina midagi erilist ei täheldanud.

via Margutta Rome
via Margutta

Vahepeal täiesti kogemata koperdasime Sorbillo restorani otsa...ja enam kui selge, et sinna me sööma läksimegi. Meie pizzad olid suurepärased! Servizio / Coperto oli 3 EURi inimene selles restoranis, üks kallimaid mida meie maksnud oleme. Võibolla oleks olnud see summa ka laua peale aga kuna meie maksime eraldi, siis meile mõlemale see 3 euri ka juurde liideti. Aga see pizza ja teenindus oli imeline ning kindlasti igat senti väärt!

Sorbillo

Pizza Sorbillo

Nii, ja kus ma sellised tomatikonservid nüüd eestist leian???

Lõpuks jõudsime Castel Sant´Angelo´sse ja Ponte Sant´Angelo´le. Mõnus jalutuskäik ja külastus. Piletisaba meil ei olnud. Maksime oma piletid ja läksime sisse jalutama. Ilusad vaated linnale aga eriti Vatikanile. Meile seal väga meeldis.

vaade Roomale ja Vatikanile Castel Sant´Angelo´st

vaade Vatikanile

Jalutasime vaikselt tagasi hotelli väike kurbus hinges, sest puhkus on kohe-kohe läbi. Hotellis pakkisime oma asjad kokku ning läksime restorani otsima kus oma viimane Rooma õhtusöök süüa. Seekord otsustasime anda võimaluse järgmisele restoranile sel samal väljakul kus me peale saabumist seda kohutavat pizzat saime. Ootasime lausa järjekorras, et lauda saada. Meist möödus üks kamp noormehi kes tellisid mitu karpi pizzat kaasa meie algsest kohast. Loodetavasti on nad piisavalt joogised, et mitte aru saada kui kohutavat kraami nad said.

Meie restoran oli super lux sel korral. Kõik see mida soovida oskad. Kui me olime suurema nälja eelroaga kustutanud, hakkasime restoranis ringi vaatama. Peale meie oli veel üks laud nn noorema poolseid kliente aga kõik ülejäänud olid hallipäised kohalikud. Turistid istusid enamaltjaolt väli laudades ja neid oli seal igas vanuses aga jah, võttis kõhedaks et olen oma maitsega jõudnud hallipäiste generatsiooni vist. Sellepeale tuli kindlasti veini juurde tellida, sest sellist avastust enam kaine peaga taluda saa. Ja selles restoranis sain lõpuks ehtsa käsitsi paberilipikule kirjutatud arve. Minu jaoks on see ka 1 Itaalia sümbole.

Ootame lauda restorani

Noh, ja kui ma juba oma maitsemeelelt olen hallipäine ja reisi sai alustatud VIP autoteenusega, siis lennujaama otsustasime hommikul sõita taksoga. Taksodel on fikseeritud hinna ning meie sõit kahepeale kokku 31 euri.

Taksohinnad Roomas

Hommikul enne veel kui taksopeale sai istutud pidime veel korraks seda õhku endasse hingama, Colosseumile pilgu heitma ja ühe õige Gelato sööma.

Colosseum Rooma

Ja saigi selleks korraks meil Itaalia tehtud!