neljapäev, 9. märts 2023

Plaanime jälle Itaaliat ... Rooma

Ma kodus nn. "emapuhkusel" aga kuidagi väga puhkuse moodi see asi küll ei ole. Noh, ja nüüd ma siis otsustasin selle puhkuse osa lihtsalt välja võtta ehk siis lähen sõbrannaga Roomat vallutama.

Vahepeal tundus see plaan suht teostamatu, sest lennupiletite hinnad jõudsid taevasse kerkida enne kui sain lastele hoidja ja kõik muu läbiräägitud. Aga õnneks need piletihinnad muutuvad rohkem kui mõni börsiindeks, sest lõpuks meil siiski õnnestus saada edasi-tagasi pilet ühele koos 10kg pagasiga alla 200 euro.

Tõmbasin alla hunnikus erinevaid äppe nii keeleõppeks kui ka linnas ringi liikumiseks. Minu jaoks üks olulisemaid asju on, et ma ei peaks äppide eest lisa maksma ja et oleks ikkagi piisavalt infot.

Keeleõppeäppina on iseenesest väga äge Duolingo. 

Vestmiku äppina on LearnItalian päris hea. 

Ma olen tavaliselt väga väikse trükiga endale rahakotivahele printinud natuke kohalikus keeles vajaminevaid väljendeid aga nüüdsel nutiajastul piisab äppimajandusest.

Ekskursioonide äppid:     RickStevesAudioEurope

                                        GPSmyCity.com

                                        ja loomulikult juba minu vana lemmik Visit a City

Kuna Rooma turvalisuse teema on päris mitmes kohas läbi käinud ning meil seljataga Barcelona kogemus, siis natuke uurisin asja ning tundub, et Rooma on Barcelona number 2 ehk siis tuleb korralikult valmistuda aga panen siia ka ühe lingi: https://youtu.be/N_IujrVRTpM

Ning kuna ma ei viitsi ka paberil meie väikseid ekskursioone enam välja printida, siis ma panen mõned GoogleMapsi joonistused juba siia mind ootama.



Täiesti juhuslikult avastasin, et 200-300 meetrit meie hotellist on Rooma parimad Vinatge poed https://www.heremagazine.com/articles/vintage-shops-monti-rome ja Mercato Monti ehk siis tuleb ka neid natuke plaani võtta ning sealt edasi saab üle vaadata ühe Rooma ilusama kiriku ehk Basilica di Santa Maria Maggiore. Kes on vaadanud filmi Päevavalgele (Spotlight) või teab niisama 2000 aastate alguses Bostonis välja tulnud katoliku kiriku lasteahistamise skandaali ning selle kinnimätsimises süüdistatud kardinal Law´d. Peale artiklite ilmumist Bostonis suunati see sama kardinal just edasti Rooma kõige tähtsamasse kirikusse ehk Basilica di Santa Maria Maggioresse.









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar