esmaspäev, 27. märts 2023

Jalutuskäik Roomas vihma ja rahega

Hommikut alustasime suure innu ja päikesepaistega, sest tänaseks oli planeeritud korralik jalutuskäik tutvumaks Rooma vaatamisväärsustega.

1. peatus Campo de´ Fiori ehk siis turg. Siint saab nii puuvilja kui ka suveniiri. Eriti populaarne oli 1 EURoste suveniiride lett. Vali mida tahad ja iga asi maksab 1 EUR. Meie ostsime kodusootavatele poistele T-särgid ja mina sain kodumajapidamise letist soovitud puidust lauajupi ning pulga gnoccide ja torumakaronide tegemiseks. Kuid üldiselt ei saanud ma väga aru miks see turg igal pool nii soovitatud on.

Campo de´ Fiori

Giordano Bruno
Giordano Bruno kuju Campo de´Fiori turul

Üks tuksi läinud foto turult. Aga see on ka ainus parem foto mis toob välja sellel "lillede väljal" (minu vaba tõlge Campo de´Fiorist) asuva kuju Giordano Bruno´st.  Giordano Bruno oli matemaatik, filosoof, astronoom, okultist ja mustkunstnik kes põletati sellel väljakul kuna tema teadus läks kiriku õpetusega vastuollu. Kuju on näoga suunatud Vatikani poole.

via Giulia 20, kohe turu kõrval olla omal ajal elanud ka Raphael. Otsisime, mis me otsisime aga ühtegi sellekohast silti ega märki ei leidnud.

Võib-olla sellest uksest käis kunagi Raphael koju?!

Aga nüüd ilusamate teemade juurde. Il Fornaio aadressiga Via dei Baullari 5/7 - soovitan soojalt külastada. See on pagariäri ja kuna meil veel kõhud tühjad polnud, siis ostsin kaasa erinevaid käsitöö küpsiseid. Ning siin oli see vanakooli süsteem - tellid letist, siis maksad seljataha kassase ära ning siis näitad paberikese ette ja saad oma kauba jälle letist kätte. Noh, see viimane osa oli vajalik kuna ruum oli nagu tikkutops aga inimesi oli seal sees oi-oi kui palju. Vot sellised kogemused mulle meeldivad! Kui veel itaalia keelt ka oskaks ning igal hommikul siia oma värske saia järgi tuleksin....Uh...katsun nüüd maapeale tagasi tulla.

2. peatus Gian Lorenzo Bernini disainitud Piazza Navona. Meie teepeale jäi ka Palazzo Pamphilj, momendil asub seal Brasiilia saatkond kuid kuuldavasti siiski mõned korrad nädalas saab sinna ekskursioonile minna. Pamphilj´id olid omaaegsed aristokraadid ning sealt perest on pärit palju kardinale ning kindlasti 1 paavst kui mitte rohkem. Sellele perele kuulub väga hinnaline kunstikogu ning ka üks galerii kus neid teoseid rahvalegi näidatakse. See mul kindlasti järgmise reisi üks sihtpunkte.

Aga nüüd Piazza Navona juurde...kerge on aru saada, et see väljak on ehitatud kunagise staadioni asemele. Väljakul on 3 purskkaevu, kõik imelised ja ilusad. Väljaku keskel on Bernini meistriteos 4 jõe purskkaev ehk Fontana dei Quattro Fiumi. Seda väljakut peetakse ka Pamphilj perekonna esiaiaks, sest 4 jõe purskkaevu tellis perepoeg, kes oli saanud paavstiks. Selle purskkaevu keskel asub obelisk mille otsas on tuvi kuju, mis on Pamphilj´de perekonna sümbol. Kõik väljaku purskkaevud said oma vee Aqua Virgo akveduktist. Üks huvitav fakt ajaloost: Paavst Innocent X alustas traditsiooniga, et laupäeviti ja pühapäeviti kaeti kinni purskkaevude äravoolud ning väljakule tekkis väike järveke. See kestis 2 sajandit kuni järgmine paavst selle suvelõbustuse ära keelas.

Bernini Fontana dei Quattro Fiumi

Bernini Fontana dei Quattro Fiumi

Hoiatus: Väljakul tegutseb igasugu pettureid ja taskuvargaid. Kuna olime natuke teadlikud sellest, siis nii nalja viluks sai vaadatud/osaletud käevõru kinkimise scämmis. Ja nad on tõega head...võibolla kui poleks teadnud oleks ka ohvriks langenud.

3. peatus Pantheon

Minu ainus küsimus: Kas see on tõesti 2000 aastat vana ehitis?!

Või siis natuke rohkem küsimusi: Kuidas nad seda ehitada oskasid? Kuidas see pole kõigi nende aastatuhandetega juba rohkem räsitud?

Ja kui veel mõelda mis meite maal 2000 aastat tagasi oli...ma parem ei hakka mõtlemagi.

Seega imetleme hoonet ja siis Raphaeli sarkofaagi või õigemini seda mis sellest näha on. Ning mõtlemise jätame järgmisteks kordadeks.

Pantheon

Paar fotot ja 1 videoklipp lihtsalt tänavalt ka. Siin on imelised hooned ja kaunistused neil kuid mulle jäi silma ja hinge see Ave Maria ühelt hoone nurgalt.

Rooma, Itaalia

Ave Maria - Rome, Italy

4. peatus Trevi purskkaev / Fontana di Trevi

Paljude jaoks Rooma = Trevi purskkaev

Üks olulisim vaatamisväärsus Roomas ja üks kuulsamaid purskkaevusid kogu maailmas. Seda kinnitas ka see rahvaste vool ja mass. Ühel hetkel enam ei pidanudki vaatama kuhupoole keerata ja mis tänavalt minna - lihtsalt oli vaja minna massiga kaasa ja kõik.

Ja nüüd mündiviskamise juhend: parema käega üle vasaku õla! Ja sa tuledki Rooma veel tagasi. 😆

Iga päev visatakse umbes 3000 euro eest münte Trevisse ning nende varastamise sealt on keelatud. Üleüldse on Trevi purskkaevu kui ka Hispaania treppide juures kehtestatud palju reegleid ning nende eiramine võib lõppeda korraliku rahatrahviga. Trevi juures igatahes olid politseinikud valves mitme autoga ja lõid seal ka hoolega korda. Trahvimisi silma ei jäänud.

Trevi purskkaev / Fontana di Trevi

Ja nüüd meie õnn pöördus ning taevas avas oma luugad...alguses saime vihma ja siis ka rahet.

in Rome
märtsi lõpus Roomas

Proovisime aega viita shoppamisega, et ehk ikka läheb see ilmake paremaks. Vahepeal nagu andis ka lootust ning me suundusime vaikselt oma viienda peatuse poole. Vahepeal poode külastades ja vihma ja rahehoogusid mööda lastes.

5. peatus Hispaania trepid ja Piazza di Spagna

Fontana della Barcaccia
Fontana della Barcaccia lõid Pietro Bernini ja tema poeg Gian Lorenzo, purskkaev ehitati ajavahemikus 1627-1629 ja see kujutab poolenisti vee alla vajunud laeva, millest vesi välja purskub.

Babingtons tea rooms
Meil jäi seekord käimata aga midagi peab ju ka järgmiseks korraks jääma - Babingtons tea rooms aastast 1893.

Ja siin me otsustasime oma ekskursioonile tänaseks punkti panna. Metroosse ja tagasi hotelli. Ning õhtupoole jalutame oma tänavates ringi ning otsime mõne toreda restorani õhtustamiseks. Homme on ju ka päev ning need mõned kohad mis meie nimekirjast vaatamata jäid jõuame ka homme üle vaadata.