laupäev, 8. juuli 2017

Elust-olust

Peale eilset ekskursioonitamist tegime vaba päeva.
Üldiselt meil graafik ongi nii, et 1 päev ekskursioonitamist ja siis 1 päev puhkust.

Jalutasime natuke linnapeal, täiendasime toiduvarusid ning kiikasime paari kauplusessegi.
Ning otse loomulikult ka rannas tuli käjja end jahutamas ning kive vette loopimas. Mis saa muud siin ikka teed - liivalosse ju kividest ei ehita.
Kuna tegu juuli kuuga siis igalpool on soodustused ja rahvast lademetes.

Shoppamiseks on pikk tänav nimega Avenue Jean Medecin, sellel tänaval asub ka kuulus Galeries Lafayette. Momendil ehitatakse sinna 14 juuli mälestusteenistuseks suurt telki kui ka valmistatakse ette Jazz festivali. Seega trammitee on keskelt kinni.

Samuti on head shoppinguks ja söömiseks tänavad nimedega Rue de France ja Rue Massena. Meie kaardil on need tänavad teise värviga tähistatud.
Kahjuks suurt shoppamisest kirjutada ei oska, sest meie põhi ostud on ikkagi toit toidupoest.
Suures Crocsi poes sai käidud ja uued plätud ostetud, sest jalatseid peab vahetama iga päev ning osad on hõõruma hakanud.
Meie sammude saak igapäevaselt on 10 000-20 000 seega jalatsid ja nende vahetamine on oluline.

Aga toidupoodidest võib küll kirjutada...
Nurgataga on meil Carrefur express ning randa mineku teel Carrefur city seega nendest teeme oma väiksed ostud. Põhitoit tuleb suurest Lidlist mis on meist vast 1 km kaugusel. Lidli toiduvalik Pranstusmaal on väga hea ja hoopis teistsugune kui mujal maailma Lidlites.
Kuna on puhkus siis kasutame palju valmistoitu ja pool-valmistoitu. Seega toidukorvi hind tuleb väheke suurem kui Eestis. Põhierinevuse annab see, et kõik värsked asjad ehk salatimaterjal ja puuviljad on kallid. Kuid veinid on jälle odavad seega üldine hind kokku tuleb ikkagi täitsa OK.
Võrreldes Horvaatiaga kus veinid meile üldse ei sobinud, siis siin isegi kõige halvem ja odavam on olnud täitsa joodav.
Lapsele siin meeldib - pastad, pitzzad, ravioolid jne. Kõige juurde teeme ka värsket salatit kuid sealt sorteerib ikka veel komponente välja mis sobib ja mis mitte.
Magustoidud tulevad ka kõik poest. Meie Carrefour  expressis on väga hea valik panna cottad, tiramisud, profiteroolid ja veel palju mille nimesid ei tea. Õnneks on poiss ikka kõiki proovinud kuid lemmikuks on ikka traditsiooniline jogurt.

Väljas oleme vähe söömas käinud. Kuidagi mugav on hommikul ja õhtul ise süüa kodus ning lõunaks haarame midagi kusagilt kiirelt. Aga ega selle soojaga väga keegi süüa tahagi kui just jäätis selle nimi ei ole.
Täiesti juhuslikult esimesel õhtul astus poiss ühte hiinakasse sisse ja nõudis makaroone. Ostsime ühe portsjoni ning selle ka ta kõik ära sõi. Ning nüüd kui tuleb teemaks välja sööma minek, siis tema tahab hiina tädi juurde sööma minna. Oleme seal nüüdseks juba 3 korda käinud. Ise enam ei taha  aga tema vist läheks veel.

Selline valik siis meie poisi lemmik söögikohas
Ise olen silma peale pannud paarile mereande serveerivale kohale kui ka shushi restoranidele eks näis kas õnnestub mõnda neist sööma minna või mitte.

Esmane mulje on oluline!
Meie korteri perenaine jättis meile Madeleines nimelisi saiakesi/küpsiseid - need on nüüd ponksiku lemmikud. Ei tea kuidas ta kodu Eestis ilma nendeta hakkama saada kavatseb? Need sobivad talle toiduks kui ka magustoiduks ning igal kellaajal ja igas asendis.
Kui oli teema mida koju vanaemadele kingituseks kaasa tuua, siis tema valik oli Madeleines saiakesed. Vanaemad olge hoiatatud!

Õhtul käisime promenaadil jalutamas. Suurepärane koht inimestega kohtumiseks - eesti velotaksojuht, babuška pisikese lapselapsega jne. Väga äge ja inimesed väga sõbralikud!
Momendil on see suures osas ka remondis. Istutatakse suuri palme ning paigaldatakse betoonposte ja metalltrosse nende vahele. Kõike seda turvalisuse tõstmiseks.

Turvalisuse huvides on rahvarohkemates kohtades jalutamas ka 4sed grupid sõdureid, kes kõik on hambuni relvastatud.