esmaspäev, 17. juuli 2017

Naiste paradiiiis!!!!!!!

Tänase päeva eesmärk on jõuda maailma parfüümipealinna Grasse ning seda bussiga nr.500.
Planeeritud reisi kestvus 1h30 minutit - tegelik reisi kestvus 2h30minutit.
Aga ega neid seal see kellaaeg väga ei huvita ning sellest oleme oma kahe nädalaga juba ammu aru saanud. Meie pisike valis istekoha bussi taha otsa ja pidas reisi vägagi hästi vastu. Mida kahjuks ei saa minu koha öelda.
Buss läks puupüsti inimesi täis ning minu ette sattus üks tädi oma sülelapsega - kes oksendas juba reisi alguses bussi täis. Täielik napikas et ise pihta ei saanud.
Ning siis jõudsime bussiga veel mägedes keerutama hakata ning kõigi asjade kokkulangevuse tõttu oli mul lõpuks süda ikka väga paha. Ja see pidi minu päev olema. Oeh.

Grasse

Grassis algatuseks otsisime linnakaardid endale, siis külastasime toidupoodi et külma vett osta ning meesperele süüa ning pidasime pargipingil pikniku. Ühtegi söögikohta ma ei oleks suutnud sel hetkel siseneda.

Seega kõik ilusad ja huvitavad kohad nagu Parfüümimuuseum jäid sel hetkel külastamata.

See linnake on kuidagi segadusttekitav minu peas - ei suuda nii hästi siin orienteeruda kui tavaliselt.

Peale väikest piknikku ja jalutuskäiku oli juba nii piisavalt hea olla, et läksime väikse rongikesega linnatuurile.
Le Petit Train de Grasse täiskasvanu hind 6,5 eurot ning pisike tasuta. Tuur oli väga tore ning klappidest sai erinevates keeltes ka audiogiidi kuulata.
Enesetunne läks paremaks ning linnakesest sai parema ülevaate.

Le Petit Train de Grasse
Grasse´i tänavad
Segway politsei Grasse´is
Mina suundusin Fragonardi parfüümimuuseumisse ning tehasesse ja meespere suundus mänguplatsile. Et emmedel oleks lihtsam naudelda ja shoppata oli kohe maja kõrvale rajatud mänguplats.

Inglise keelne tuur oli koheselt algamas ning alustasingi tehasetuuriga ja see kõik oli tasuta.
Tuur oli suurepärane! Näidati ja räägiti kuidas parfüüme ja seepe tehakse ning üht-teist sai ka ise näppida. Mulle väga meeldis!
Kuna kõik see tuur ja muuseum oli tasuta, siis otse loomulikult lõppes kõik nende kaupluses ja toodete tutvustusega. Suurepärane "business plan".
Nagu muuseas õnnestus mul seal poekeses ära kulutada 86 eurot. Etteruttavalt olgu öeldud et enne äralendu käisin veel nende Nizza poekeses ja ostsin ka endale väikse parfüümi umbes 50 euro eest.
Seega võib julgelt öelda et üks kallimaid muuseume ja tehasetuur. Ahahaaaa.
No ega nii hull ka asi ei olnud - lihtsalt tegima oma suveniiride ostud sealt poekesest ja lubasime meesperele lõhnad.
Mulle väga meeldisid laste "parfüümid". Sellised pisikesed huulepalsami karbikeses tugev ja lõhnav salvike mida siis saab lapsele peale määrida. Etteruttavalt võib öelda et meie pojale see väga-väga meeldib. Tema "lõhnakreem" on loomulikult sama lõhnaga kui issi parfüüm.

Grasse - Fargonard tehasetuur

Grasse - Fragonard
Fragonard´i kaupluse osa

Edasi läksime juba linnavahele jalutama. Seal oli mitmeid väiksemaid lõhnapoode, kes kõik teevad ise lõhnasid ja on valmis neid sulle tutvustama. Piilusime paari uksepealt sisse aga üldiselt jalutasime edasi ning sõime jäätiseid ja nautisime päeva.

Grasse

Grasse´i ümbruses on palju erinevaid lillefarme. Kel aega ja auto käepärast, siis tasuks neid uudistada sest nii mõnigi pidi tuure korraldama.

Maailmas kasvavad parfüümililled

Meie rahuldusime aga lihtsalt lavendlikotikese ostuga - teeb kapis riietele hea lõhna ning hoiab ka koid eemale.

Ja siis jõudsime MD kaupluse/tehase juurde. Minu arvates peale parfüümide kindlasti nr.2 koht mida peab külastama ja maitsma siin linnas.
Maison Duplanteur šhokolaadi tehas/kauplus - jumalikud maitsed.

Grasse - Maison Duplanteur

Siia linna peab kindlasti tagasi tulema!

LINGID:

Bussiajad Grasse´i

Inglise keelsed kirjeldused linnakese külastusest: