kolmapäev, 20. juuli 2016

Kõnnime katuseid mööda ehk Dubrovniku linnamüür

 Jätsin poisid koju ning suundusin üksinda tagasi Dubrovnikusse, et ikka oma soov täita ning jalutada linnamüüril.
Plaan oli bussiga linna, kiire ring müüril ning siis paadiga tagasi ning liitud oma kallitega mererannas. See oli PLAAN!!!
Alustuseks bussi millega Dubrovnikusse sõita soovisin ei tulnud. Graafikust leidsin et kohe varsti peaks tulema järgmine buss mis teeb kül väikse jõnksaka sisse aga lõpuks ikka Dubrovnikusse viib. Ka seda ei tulnud. Tundub et olen ikka lõunamaale sattunud, graafikud on ainult rumalatele turistidele.
Lõpuks tuli järgmine nr. 10 buss ning sellega sain linna. Uh.
Ilma lapsevankrita on mööda treppe käija päris mugav. Ja nii ma linna jõudsin ja kohe piletisabasse seisma jooksin. Järjekord oli suhteliselt pikk, minu õnneks liikus see päris kiirelt. Pilet 120kn. Laste pilet oleks olnud vist 60 kn.

Olen KOHAL - pääsesin ikkagi müüridele kõndima!
Müüril on liiklus ühesuunaline, lõpuks jõuad alguspunkti tagasi kui varem maha minna ei otsusta.
Treppidest ronida saab siin piisavalt. Kindlasti tasub kaasa võtta väike veepudel kuid ühes kohas müüdi vett ka müüril ning kahes kohas olid ka väikesed kohvikud. Isegi suveniire müütati siin.
Vett mul muidugi kaasas ei olnud ja kohvikute peale aega raisata ka ei saanud, seega keskendusin kaunitele vaadetele ja fotode tegemisele. Rauges ka minu jõud ning viimases kohvikus võtsin ühe värske ja turgutava mahla.

Vaated müürilt olid imelised. Fotodega ei suuda ma kahjuks pooltki seda imelisust edasi anda aga teen siiski proovi.

Dubrovnik
Dubrovnik
Dubrovnik
Dubrovnik

Dubrovnik
Stradun (Placa), Dubrovniku peatänav
Püha Lunastaja kirik ja Onofrio suur fontään (1438 - 1444), Dubrovnik

Dubrovniku müüridel ehk Gradske Zidine

Bokari fort
Kaunid punased Dubrovniku katused
Dubrovniku katused 
Dubrovniku vana sadam

Vaade Dubrovniku müüridelt ühte armsasse sisehoovi
Dubrovnik

Dubrovnik ja langevarjur

Dubrovnik ja langevarjur
Stradun (Placa), Dubrovniku peatänav
Stradun´ilt vaade ühele kõrvaltänavale 
Kõnnime katuseid mööda - Dubrovnik

Nii nagu päev oli alanud nii ka lõppes - isegi paat hilines.
Lõunamaale kohaselt teenindaja teatas et 5 minutit hilineb. 10 minuti pärast uurides et kuidas lood on, siis vastati et kohe-kohe tuleb - 5 minutit. Ja nii see kestis pool tundi kuni ajani mil hakkas saabuma konkurendi paadi väljumise aeg.
Piletit tagasi osta ei soovitud vaid lubati et kindlasti nende paat väljub ennem, millele mina vastu julgesin argumenteerida nii et tädi vaatas mind ja võttis minu pileti enda kätte uurida.
Rohkemat mulle vaja polnudki, sest astusin 2 lauda edasi konkurendi juurde ning küsisin kohe väljuvale paadile uue pileti. Saingi pileti kätte. Maksmise ajal suunasin oma käe teisele müüjale ja ütlesin et tema maksab. Vaatas mind korraks ehmund näoga kuid siis nad seletasid midagi omavahel ning mina sain sealt koos piletiga tulema. Istusin paati ja kodutee võis alata. Liikuvast paadist vaatasin kuidas minu eelmise paadi seltskond ikka veel ootas seda kohe-kohe saabuvat alust, siis saabus kergendus et ise olen teel kodupoole ja nautisin järjest väiksemaks hääbuva Dubrovniku vaateid.
Dubrovnik

Kuna täna on meie viimane öö siin linnas ja algab kodutee, siis tuli seda tähistada kohalike hõrgutistega.

Peale sööki sai ka veel vee mõnusid nautida - hea kui ikka ilma on ilus ja vesi soe.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar